Denní blog

Facebook: chcete fanoušky nebo zákazníky?

post
Od Eliška Vyhnánková, 10.3.2015 pro Denní blog
Eliška Vyhnánková

Text vznikl pro časopis DIREKT a jeho online server iDirekt.cz

Facebook s rostoucím počtem uživatelů čím dál více tlačí na jejich pohodlí. To se projevuje hlavně v úpravách jeho algoritmů, které rozhodují, co se uživatelům ukáže na jejich hlavní stránce. Zjednodušeně řečeno se snaží zobrazovat pouze to, co nás zajímá a ideálně ve kvalitní podobě – tedy i z kvalitních firemních profilů. A firmy si stěžují, že jejich obsah nikdo nevidí. Jak z toho ven?

Předně je nutné si zapamatovat, že hlavním cílem vašeho působení na Facebooku (stejně jako u ostatních marketingových a PR nástrojů) je zvyšování počtu zákazníků, ne bezhlavá honba za počtem fanoušků.
Z pohledu facebookové stránky je mnohem důležitější aktivní fanoušek – takový, který reaguje na vaše příspěvky, šíří váš obsah, zajímají ho vaše produkty a služby a má tendenci stát se zákazníkem (nebo jím už je). Poměr aktivních fanoušků vůči celkovému počtu je stěžejní pro úspěch příspěvků. Zapomeňte na nakupování fanoušků a soutěže, po kterých naberete obrovské množství lidí. Pro ně sice byla přitažlivá hlavní výhra, ale nikdy si od vás nic nekoupí a nezajímáte je. Soustřeďte se na sdílení kvalitního obsahu a přirozený růst stránky díky tomu, že vaši aktivní fanoušci budou na tento kvalitní obsah reagovat a šířit ho dál.

Mluvte se svými fanoušky, ptejte se jich na jejich názor, ukazujte, co děláte a jak to děláte, sdílejte s nimi zajímavé informace i zábavný obsah, který se týká vašeho odvětví. Příspěvky nemají být o vás, ale o nich. O jejich zájmech, koníčcích, potřebách a tom, proč jste pro ně ti praví.

Budujte si komunitu, která vaše příspěvky vyhledává a Facebook jim vaše příspěvky bude zobrazovat. Možná budete mít méně fanoušků, než konkurence, ale určitě budete mít více zákazníků. A proto to přeci děláte.

Napiš komentář

Nejnovější články

Nejnovější komentáře

Štítky

Blogy

martinus.sk