Denní blog

Když se chce, tak to jde. Jako u Nadace Leontinka a Ogilvy

post
Od Eliška Vyhnánková, 20.10.2014 pro Denní blog
Eliška Vyhnánková - Když se chce, tak to jde. Jako u Nadace Leontinka a Ogilvy / Marketing & Media

Komentář jsem napsala pro týdeník Marketing & Media

To jsem si zase takhle jednou po ránu vyfotila tramvajové koleje osvětlené romantickým východem slunce nad pražskými Vysočany, projela to pár filtry v aplikaci Snapseed a navrch ještě jedním v Instagramu a jala se sbírat likes v záplavě dalších superúžasných východů slunce na celém světě. Pravda, někde to možná v tu dobu byly naopak superúžasné západy slunce, proložené dámskými stehny na prohřátých dovolenkových lehátkách, svačinkami, domácími mazlíčky a aktuálně rozečtenými knihami. Zkrátka typický den na Instagramu.

O pár hodin později na můj obrázek reagovala Nadace Leontinka: „Paráda! Kde v Praze vedou čtvery koleje vedle sebe? Podívej se prosím na svět mýma očima a sdílej. www.mymaocima.cz #mymaocima #diplopie.“ Součástí byla moje fotka upravená tak, jak ji vidí lidé s poškozeným zrakem.

Nadace Leontinka společně s agenturou Ogilvy využily nejpopulárnější vizuální médium dneška ke zvýšení povědomí o očních onemocněních a zrakově postižených. Kampaň spustily jako součást Světového dne zraku, který připadá na 10. října. Ogilvy připravila celkem pět filtrů, které představují konkrétní oční vady – diplopii, glaukom, kataraktus, anopsii a myopii. S těmi postupně oslovuje nejsledovanější profily a upravuje jejich zveřejněné obrázky s odkazem na kampaň #MymaOcima. Jsou momenty, kdy si uvědomíte, že vám něco nesmírně chybělo. Většinou přesně ve chvíli, kdy dostanete pořádnou a chutnou dávku.

Nechci nijak křivdit našim agenturám či jednotlivcům, kteří mají práce nad hlavu, ale nepamatuji si, kdy naposledy jsem s tak nadšeným úsměvem hodinu před přednáškou přidávala do slidů úžasnou ukázku toho, že když se chce, tak to jde. Toho, že nápady tam pořád ještě jsou, ale je potřeba, aby si někdo sedl a v klidu si počkal, až mu přijdou pod ruku. Tak geniálně jednoduché a smysluplné využití konkrétního nástroje si zaslouží velký potlesk. A já doufám, že bude inspirovat i ostatní.

1 komentář u „Když se chce, tak to jde. Jako u Nadace Leontinka a Ogilvy

Napiš komentář

Nejnovější články

Nejnovější komentáře

Štítky

Blogy

martinus.sk