Komiks č.2 – Koralína

Od Eliška Vyhnánková, 20.8.2013 pro Noční blog
Eliška Vyhnánková - recenze Koralína

Pokud budete následující recenzí poněkud zmateni, přečtěte si nejdříve můj začátečnický komiksový příspěvek. A teď hurá na můj druhý komiks.

Vybrala jsem si Koralínu. Zaprvé proto, že mám ráda práci Neila Gaimana. A zadruhé proto, že znám podle názvu filmové zpracování, byť jsem ho neviděla. Páč to bylo pro děti …. AHA!

Jelikož nekoukám doleva, ani doprava, pustila jsem se hned zvědavě do čtení. Ilustrace od Philipa C. Russella jsou realističtější a příjemnější, než u Cesty do pekel a mně bylo po prvních stránkách jasné, že tenhle kousek má opravdu jinou cílovku – mnohem mladší. Na zadní straně knížky si přečtete, že věkové doporučení je 7+ a že „Tato kniha obsahuje strašidelné scény“. No jejej.

Hlavní hrdinka, Koralína Jonesová se s rodiči přistěhovala do nového, velkého a (co si budeme nalhávat) dost strašidelného domu. Rodina v něm nebydlí sama, Koralína se seznamuje se dvěma starými dámami a pánem, který chová myší cirkus. A také černou kočkou, která je přesně takovou persónou, jakou si v podobě černé kočky, která nikomu nepatří, dokážete představit.

Velmi záhy naráží Koralína na tajemné dveře, které jsou nejdřív zazděné, ale později se za nimi objeví chodba vedoucí to druhého (identického) domu. Nelogickým krokem každého filmového/knižního/komiksového hrdiny je samozřejmě do takové, na první pohled smrtelné, pasti vlézt. V „tomdruhém“ domě potkává své druhé rodiče, kteří vypadají jen trošičku jinak a místo očí mají přišité černé knoflíky. A tady se to trochu zvrtne a začíná boj o návrat do správného světa.

Řeknu vám, že já mít sedm a klidně i těch pár plus, tak z „tédruhé“ matky a jejích knoflíků a pařátů, celého domu a okolí, myšího cirkusu a dětských dušiček pár nocí nespím. Přesto byla Koralína po Cestě do pekel pro mne moc velkým odklonem od dospěláckého komiksu. Do knihovny si jí ale přidám ráda. Až bude neteři sedm let, dostane dárek. Těším se na naštvané telefony od nevyspalé sestry 🙂 V osmi bych jí pak mohla pustit TO od Kinga.

A teď přemýšlím, co dál. Jestli se dřív pustit do Hellboye, nebo do Mause. Nejdřív si je očichám. Cesta do pekel totiž voní líp než Koralína! Asi podle toho začnu hodnotit.

Koralína
Neil Gaiman / Philip Craig Russell