Komiks: Sin City 7 – Do srdce temnoty

Od Eliška Vyhnánková, 6.4.2014 pro Noční blog
Eliška Vyhnánková - Sin City 7 - Do srdce temnoty recenze

Řekla jsem si, že už jsem velká holka a přestanu ty komiksy číslovat, když už jsem jich přečetla tolik 😉 Ano, Sin City je mým krásným sedmým kouskem, stejně tak jako jeho díl, který teď držím v ruce. Popsala jsem vám zážitky s prvními pěti komiksovými knihami, vynechala jsem geniální kousek Nezadaná, jehož recenze může být stejně krátká, jako samotné dílo a zní “Jestli se chcete smát opravdu nahlas, kupte si ho!” Každopádně nastal čas na odvážnější kousky.

A tím odvážnějším kouskem Sin City bezpochyby je. Pokud vás komiksy neberou, můžete se mrknout na film Sin City – město hříchu z roku 2005, na konci letošního roku dorazí do kin pokračovaní. Comics Centrum právě vydalo český překlad posledního dílu a jak už je mým začátečnickým zvykem, řekla jsem si “proč ne?” a začala právě od něj. Ostatně děj jednotlivých dílů není chronologický.

Pokud jste se Sin City nikdy nepřišli do kontaktu, už z knižního traileru lehce odhadnete jeho extrémně cool atmosféru. Děj sedmého dílu se odehrává mezi knihami Drsný sbohem (1) a Velká tučná zabijačka (3). Hlavním hrdinou Sin City 7 je umělec Walace, který se během rozmrzelé cesty autem od zákazníka stane svědkem pokusu o sebevraždu. Walace nádhernou slečnu zachrání, ale než si stačí užít vznikajícího románku, je jeho kráska unesena. A to neměli záporáci dělat. Walace se vydává na cestu za záchranou a nebere si při tom žádné servítky. Kluci si totiž neplánovaně rozlobili bývalého vojáka speciálních jednotek.

Černobílá kresba je těsně za polovinou na několik stránek vyměněná za plnobarevnou. Naprosto dokonalou pasáž, ve které zdrogovaný Walace halucinuje, si užije jakýkoliv geek. Ale i černobílý (s občasným hostováním doplňkové barvy) zbytek knihy je excelentním kouskem, navíc se jedná o 320 stran zabalených do velmi vkusného obalu, který ve mně vyvolává nesmírnou touhu si vyšetřit v knihovně poličku i na zbytek série. Dle ohlasů je sedmička nejlepším kouskem celé série, takže pokud jste četli předchozí díly, není o čem přemýšlet. A pokud ne (tak jako já), proč nezačít tím nejlepším? Díl funguje velmi dobře i jako samostatný příběh … a navíc krásně voní 🙂

Sin City 7 – Do srdce temnoty
Frank Miller
Comics Centrum
Překlad: Václav Dort
Počet stran: 320
Rozměr: 154 x 230

“Nejdelší, nejvelkolepější a nejpestřejší návštěva ve městě hříchu – Sin City. To mizerný město, koho nezkazí, toho aspoň pošpiní. Koho nedokáže pošpinit, toho zabije. Z jeho bahna vzejde opravdový hrdina, který je ochoten položit svůj život pro dámu.”