Denní blog

Šablona k mnohonásobnému použití: Nenuťte uživatele sdílet soutěže na Facebooku

post
Od Eliška Vyhnánková, 14.12.2014 pro Denní blog
Nenuťte uživatele sdílet soutěže na Facebooku - Eliška Vyhnánková

Neustále omílané téma, které se nikdy neomrzí. Je konec roku 2014 a 99% firem stále netuší, že soutěž na Facebooku není dobré podmiňovat sdílením. Abych se neustále neopakovala, rozhodla jsem se napsat tento text, který občas někam do komentářů nasdílím. Vy můžete samozřejmě také. Takže pojďme na to:

Nenuťte soutěžící sdílet

Proč bych je neměl/a nutit sdílet?

Zaprvé je to v pravidlech Facebooku

Cituji: „Osobní profily Timeline nesmí být použity ke správě propagačních akcí (např. „chcete-li se zúčastnit, sdílejte na vašem profilu Timeline“ nebo „sdílejte na profilu Timeline přítele a získejte další vstupy“ není povoleno).

Zadruhé to ukazuje na fakt, že nerozumíte systému nastavení soukromí na Facebooku, případně rozumíte, ale děláte ze svých fanoušků hlupáky. A ani jedno není dobré pro vaše PR.

Když uživatel Facebooku vytváří obsah na svůj profil (ať už je to nový příspěvek či sdílení), má možnost si vybrat, kdo jím vytvořený obsah uvidí. Možností je vícero, nicméně nejpoužívanější jsou dvě varinty – Veřejný a Přátelé. V případě, že uživatel zvolí Veřejný, uvidí obsah jak jeho přátelé, tak kdokoliv, kdo se podívá na jeho profil (tedy i administrátor stránky, na které soutěž probíhá). Pokud vybere Přátelé, dává tím jasně najevo, že nechce, aby daný příspěvek viděl kdokoliv jiný, kromě jeho přátel. Jeho sdílení se tak započítá do celkového sdílení daného příspěvku na firemním profilu, ale správce stránky se již nedozví jméno daného uživatele, natož obsah daného příspěvku.

Pokud Vás zajímá více informací o nastavení soukromí při zveřejňování obsahu, doporučuji text přímo od Facebooku: Sdílení a vyhledávání vaší osoby na Facebooku

A nemůžu jim tedy napsat, aby to sdíleli veřejně?

Ne! Pamatujete? „Zaprvé je to v pravidlech Facebooku“ …. a za druhé odradíte každého rozumně uvažujícího fanouška, který si chrání své soukromí, a který nechce mít na své zdi všem viditelné soutěžní příspěvky. Ano, uvědomělých uživatelů je sice málo, ale opravdu si chcete u těch chytrých potenciálních zákazníků kazit pověst?

Soutěže na Facebooku mají samozřejmě i mnohá další úskalí jako například přivedení velkého množství neaktivních/nekvalitních fanoušků, případně nálety tzv. facebookové mafie profesionálních soutěžících, ale o tom zase někdy jindy.

Napiš komentář

Nejnovější články

Nejnovější komentáře

Štítky

Blogy

martinus.sk